facebooktwitteryoutube
Sponsor serwisu   Pozycjonowanie Katowice
W dziale Dla firm
Konserwacja i utrzymanie transportera taśmowego
[Głosów:1    Średnia:5/5]

The machining metal parts in conveyor ; selective focus

Kolejny poradnik z serii tych, które dotyczą transporterów i przenośników taśmowych, poświęcimy ich konserwacji i utrzymaniu w dobrej kondycji. Działania, które tutaj przedstawimy są konieczne ze względu na to, by przenośnik działał dobrze i nie występowały jego nagłe i niespodziewane awarie, bądź też kosztowne uszkodzenia.

Najważniejszą rzeczą w każdym transporterze, są łożyska wałków, po których porusza się taśma. Zwłaszcza dwie końcowe rolki, które dodatkowo mają za zadanie utrzymać taśmę w odpowiednio dużym poziomie naciągnięcia, są bardzo obciążone. Stosuje się tam najczęściej łożyska igiełkowe, bądź kulowe. Transportery taśmowe muszą mieć łożyska sprawne i wymieniane na czas, zwłaszcza jeśli na rolkach wyczuwalny jest już luz, bądź słychać zgrzytanie lub chrobotanie w czasie pracy. Inaczej może to doprowadzić nawet do zerwania się taśmy i poważnego wypadku, gdyby na górze były transportowane ciężki towary. Wobec tego kontrola łożysk jest konieczna i należy ją prowadzić regularnie.

Druga sprawa dotyczy się mechanizmy napędowego, które w znakomitej większości przenośników stanowią tak zwane motoreduktory, czyli specjalne silniki połączone razem ze skrzynią przekładniową. W silniku również niezmiernie ważny jest stan łożysk, ale istotna jest także sama przekładnia. Najczęściej znajduje się w niej specjalny smar stały lub płynny i obowiązkiem osób odpowiedzialnych za obsługę transportera taśmowego jest regularne doglądanie stanu tego smaru. Jeśli będzie go zbyt mało, ponieważ wycieknie na przykład przez nieszczelną obudowę, to przekładania się zatrze i cały motoreduktor będzie do wymiany. Są to już spore koszty, dlatego też jeśli smaru często ubywa, to koniecznie wyślijmy takie urządzenie do naprawy. Źródło: https://primacon.pl/.

W dużym skrócie to właśnie są najbardziej konieczne czynności serwisowe i konserwacyjne, które są konieczne do regularnego wykonywania, jeśli w naszej fabryce czy zakładzie pracy eksploatujemy transportery taśmowe. Zapewni to ich długowieczność, uchroni nas od niepotrzebnych awarii i przestojów w czasie pracy.