Podstawowym zadaniem notariusza który pracuje w praktycznie każdej kancelarii prawnej jest prowadzenie każdych działań jakie związane są z obrotem nieruchomościami. Wedle litery prawa, każda czynność dotycząca przeniesienia własności nieruchomości albo obciążenia nieruchomości nie może obejść się bez formy aktu notarialnego. Na myśli mamy tu dokumenty najróżniejszych typów, gdyż przepis ten dotyczy np. umów sprzedaży, darowizny, zamiany, zniesienia współwłasności, działu spadku, jak również ustanowienia ograniczonych praw rzeczowych, tj. służebności, prawa użytkowania oraz hipotek. To samo dotyczy sytuacji gdy obiektem tych czynności jest prawo użytkowania wieczystego nieruchomości jak również własnościowe prawo do lokalu charakterystyczne dla spółdzielni.
Niemalże każda kancelaria notarialna oferuje także działania notarialne innego typu niezwykle często na rynku nieruchomości strony chcą zawierać umowy przedwstępne, które przyjmują kształt aktu notarialnego. Umowa przedwstępna to zaświadczenie o gotowości do zawarcia konkretnej umowy na ustalonych zasadach. Umowa przedwstępna może także zostać zawarta kiedy notariusza nie ma w pobliżu, ale taka umowa, o ile dotyczy nieruchomości, daje w razie sporu jedynie możliwość dochodzenia roszczeń odszkodowawczych. W wypadku obracania nieruchomościami wyłącznie umowa przedwstępna zawarta w formie aktu notarialnego w kancelarii prawnej umożliwia dochodzenie przed sądem zawarcia umowy przyrzeczonej. Kancelarie prawne to szeroka oferta, która obejmuje zagadnienia takie, jak: sprawdzanie dokumentów źródłowych pod kątem formalnym; przeprowadzanie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych; bieżące dekretowanie i księgowanie poniższych pism: faktur zakupu oraz sprzedaży; wyciągów bankowych; rozliczeń zobowiązań z pracownikami;zajmowanie się rejestrem podatku VAT; oraz przygotowywanie danych zgodnie z oczekiwaniami klienta co do ksiąg rachunkowych jak również wypełnianie druków rozliczeń deklaracji podatkowych.