Żyjemy w czasach kiedy to Internet wypiera konsekwentnie wszystkie media. W tym przede wszystkim telewizje, radio, prawdopodobnie najbardziej pod tym względem oberwało się prasie, którą zastąpiły portale internetowe oraz serwisy informacyjne. Skorzystał na tym(lub stracił, zależy jak na to patrzeć) rynek reklamy. Gdy Internet zdobył sobie odpowiednią ilość użytkowników było naturalnym procesem pojawienie się reklam. Gdy Internet stał się wszechobecny i łączył się z nim w zasadzie każdy rynek reklam osiągnął ogromny rozmiar. Form reklam w Internecie jest coraz więcej, pierwszymi były odsłony bannerowe oraz mailingi. Z czasem, wraz z rozwojem Internetu i nowych produktów dostępnych w Sieci popularyzowały się kolejne formy reklam. Przełomowe momenty na rynku reklam w Sieci były w zasadzie dwa. Pierwszy to wejście na rynek wyszukiwarki Google, drugi moment to wejście Facebooka. Obie firmy, obie strony czyli wyszukiwarka i portal społecznościowy zdominowały rynek w swojej kategorii.
Skupmy się jednak na wyszukiwarce Google. Wyszukiwarka daje oficjalnie możliwość reklamy dzięki platformie AdWords. Nieoficjalnie formą reklamy, która bardzo się przyjęło to pozycjonowanie.
Pozycjonowanie czyli proces mający na celu ukazanie danej domeny jak najwyżej w wynikach wyszukiwarki na zapytanie konkretnego słowa kluczowego klub frazy kluczowej. Proces pozycjonowania nie zasila budżetu twórców samej wyszukiwarki, stąd stwierdzenie, że jest to nieoficjalna forma reklamy jaka funkcjonuje w Google, jednak na tyle to potężny rynek, że nie można go pomijać. Obecnie każdy, kto chce funkcjonować sprawnie w Internecie ze swoim biznesem musi uwzględniać pozycjonowanie, lub inaczej mówiąc w skrócie SEO w swojej strategii marketingowej. Ważność tej formy reklamy najlepiej obrazuje przedstawienie pewnego faktu. Otóż nie da się ukryć, że każdy z nas, obojętnie czego by nie szukał ucieka się z tym problemem do wyszukiwarki. Na zachodzie przybrało to już formę taką, że ludzie wpisują konkretne pytania, nie formując zapytań, by ujrzeć wyniki. Przykładowo o ile w Polsce chcąc dowiedzieć się jaka będzie pogoda jutro w Warszawie wpiszemy w Google po prostu „Pogoda Warszawa”. Natomiast w przykładowo w USA ludzie pytają Google jak osobe np. „Jaką będzie jutro pogoda w Warszawie o 19”. To świadczy o tym jak bezgranicznie ufają ludzie Google i jaki stosunek mają do tej wyszukiwarki.
To powinna być odpowiedź na pytanie tytułowe czy warto inwestować w pozycjonowanie. Jak bardzo reklama w tej postaci przebija inne formy.
Źródło: Pozycjonowanie Katowice – www.intoseo.pl